رشد گردشگران خارجی در ایران

ورود گردشگران خارجی به ایران در چند ماه گذشته رشد داشته است

پس از بازدید از طرح های توسعه و تکمیل شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) اسحاق جهانگیری در نشتی، گفت: با توجه به پیش بینی ها در خصوص استقبال روزافزون گردشگران خارجی برای سفر به ایران، لازم است علاوه بر دولت، بخش خصوصی نیز بیش از پیش در این زمینه فعال شود.
جهانگیری گفت: موقعیت جغرافیایی جمهوری اسلامی ایران و ویژگیهای جمعیتی و سایر امتیازاتی که ایران از آن برخوردار است ایجاب می کند تا زیرساخت هایی نظیر فرودگاه امام خمینی(ره) به عنوان اصلی ترین فرودگاه کشور و نیز فرودگاه های سایر شهرهای بزرگ هرچه سریعتر توسعه یابند.

 

وی با اشاره به جایگاه ممتاز ایران به عنوان کشوری بزرگ در منطقه و دنیای اسلام گفت: باید زیرساخت های لازم برای ایفای نقش بیشتر ایران در شرایط کنونی را فراهم کنیم که یکی از مهمترین زیرساخت ها صنعت حمل و نقل هوایی است.

معاون اول رییس جمهوری با ابراز تاسف از اینکه طرح احداث و توسعه فرودگاه امام خمینی(ره) با تاخیر و در مدت زمان طولانی انجام شد، گفت: این شرایط باعث شد تا ایران فرصت های بزرگی در رقابت با برخی از کشورهای منطقه را از دست بدهد و امروز باید تمام مساعی خود را برای جبران عقب ماندگی ها در این زمینه به کار ببندیم.

 

معاون اول رییس جمهوری همچنین درخصوص احداث منطقه ی آزاد تجاری و ویژه در کنار فرودگاه امام خمینی(ره) گفت: با توجه به علاقه مندی سرمایه گذاران برای حضور در این منطقه باید برخی نکات و محدودیت ها را به طور شفاف و روشن رعایت کرد.

جهانگیری تاکید کرد: تهران بعنوان یک شهر صنعتی و پرجمعیت، تحمل بار جدیدی در این خصوص را ندارد به همین دلیل هیات دولت در جلسه شب گذشته ی خود به درستی تصمیم گرفت که فقط شرکت های دانش بنیان که مشکلات زیست محیطی و آلایندگی ندارند بتوانند در اطراف تهران مستقر شوند.

وی با اشاره به اینکه محدودیت منابع آبی در منطقه اجازه نمی دهد که طرح های پر مصرف آبی در این منطقه اجرا شود خواستار جهت گیری احداث واحدها با رعایت الزامات زیست محیطی در منطقه آزاد شد و گفت: باید همه ی استانداردها و سخت گیری ها درخصوص حفظ محیط زیست در اطراف تهران لحاظ شود.

معاون اول رییس جمهوری همچنین از عملکرد و تلاش های دکتر آخوندی وزیر راه و شهرسازی قدردانی و اظهار امیدواری کرد با همکاری خوب این وزارتخانه با سایر دستگاه ها هرچه سریعتر اهداف تعیین شده برای فرودگاه امام خمینی(ره) محقق شود.

عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی با ارائه گزارشی از طرح های توسعه و اصلاح فرودگاه امام خمینی(ره) گفت: با احداث ترمینال ایرانشهر که با مشارکت بخش خارجی انجام خواهد شد، 22 میلیون مسافر به ظرفیت فرودگاه امام (ره) افزایش خواهد یافت.

در این نشست که هاشمی استاندار تهران، سعیدی کیا رییس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی و اکبر ترکان دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری – صنعتی و ویژه اقتصادی نیز حضور داشتند، مدیر شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) گزارشی درباره ی این فرودگاه و طرح های در حال احداث ارائه کرد.

احداث ترمینال سلام در شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) از سال گذشته با برآورد هزینه ی 450 میلیارد تومان آغاز شده و قرار است تا 31 تیرماه سال 1395 به بهره برداری برسد.

با انتقال سفرهای زیارتی به ترمینال سلام پیش بینی می شود این ترمینال سالانه پذیرای 5 میلیون زائر بیت ا.. الحرام و عتبات عالیات باشد.

نشانی هتل پردیس

اصفهان / شهرستان مبارکه
اسماعیل ترخان / حاشیه زاینده رود

تلفن مشاوره و رزرو

1000 5246 31 98+
1020 5246 31 98+
Map Data
Map data ©2017 Google
Map DataMap data ©2017 Google
Map data ©2017 Google