بهشت گمشده شیراز

بهشت گمشده شیراز را در اردیبهشت ببینید

ردپای بهشت در حوالی شیراز

در نزدیکی مرو دشت استان فارس و شهر کامفیروز بهشت کوچکی پنهان شده است که سرشار از درختانی است که در زیر آن نهرها جاری است و در اردیبهشت ماه با صدای پرنده های کوچک و زیبا مزین شده است. واین تداعی کننده بهشت دیدنی است. پس تا دیر نشده است کوله پشتی خود بردارید.

نام اصلی این مکان تنگ بستانک  است و دلیل نام گذاری آن به بهشت گمشده جالب این است که از محلی که شروع به پیاده روی می کنید و از کنار درختان و رود گذر می کنید به جائی می رسید که دید مناسبی از ادامه مسیر ندارید و فکر می کنید بهشت تمام شده است در صورتی که دقیقاً بهشت بعد از گذر از دهانه صخره ای مانند شروع می شود.

در گذشته مهمترين سودمندي آن براي روستاهاي پايين دست استفاده از منابع آب براي مصرف شرب و كشاورزي مورد استفاده قرار می گرفته است که متاسفانه امروزه به دلیل حجم زیاد گردشگرانی که در آب حرکت می کنند ازین کاربرد مبرا گردیده است. تنگ بستانک منطقه ای است  کوهستانی با پوششی جنگلی اقلیم منطقه ایرانی تورانی  و دارای تابستان هایی خشک و زمستان هایی سرد  است.

جالب است بدانید تنها خود بهشت گمشده جاذبه گردشگری منطقه نیست و مسیر دسترسی به تنگ بستانک از میان روستاهای بیضا و کامفیروز و کوچه باغ ها، مزارع و باغات اولین حس زیبائی است که تجربه می نمائید.به منطقه هم که برسید ابتدای تنگ امکانات محدودی برای کمپینگ وجود دارد و برای بازدید از منطقه بهتر است شب را همان جا اقامت کنید و صبح زود با صدای پرندگان حرکت خود را در تنگ شروع نمائید در این ساعت نه تنها گردشگران کمتری در منطقه رسیده اند بلکه هوای دلپذیرتری هم در انتظار شما است.

ابتدای حرکت در کنار آب است و رودخانه در کنار دست و درختان سرسبز در بالای سر شما خودنمائی می کنند. با کمی طی مسیر گاهی مجبور به رفتن داخل آب هستید و جائی هم از کنار صخره ای عبور می کنید و وارد اصلی ترین قسمت بهشت گمشده می شوید و اگر صبح زود اینجا باشید از صدای پرندگان خوش سخن سرمست خواهید شد. مسیر خیلی زیبا است ولی خیلی طولانی نیست و به دلیل خشکسالی های اخیر به تدریج از پوشش گیاهی کم می شود و به آبشار بالا دست که برسید چیزی از درختان به جای نمانده است و وارد دشتی با طبیعت استپی می شوید. از طبیعت منطقه نهایت لذت را ببرید و هنگام غروب از تنگ خارج شوید.

نشانی هتل پردیس

اصفهان / شهرستان مبارکه
اسماعیل ترخان / حاشیه زاینده رود

تلفن مشاوره و رزرو

1000 5246 31 98+
1020 5246 31 98+
Map Data
Map data ©2017 Google
Map DataMap data ©2017 Google
Map data ©2017 Google