دره هفت حوض مشهد

درهء هفت حوض مشهد

دره هفت حوض در موقعیت جغرافیایی N361115 E593329 در استان خراسان رضوی واقع است. هفت حوض» منطقه ای است شامل صخره مانند ها و سنگ های صاف و صیقلی ، ۷ حوضچه طبیعی زیبا و طبیعتی بکر و زیبا بعد از عبور از ۷ حوضچه است.بعضی از ۷حوضچه ای که در این منطقه در امتداد هم قرار دارند، به اندازه یک استخر کوچک هستند. آب از حوضچه اول به حوضچه بعدی و بعدی می ریزد تا به حوضچه آخر برسد. این پدیده طبیعی حوض ها یا «دولین های» متعدد، بر اثر فرسایش شیمیایی توسط باران های اسیدی در بستریکی از سرشاخه های رودخانه طرق از در ارتفاعات رو به جنوب بینالود شگل گرفته است.

دره هفت حوض مشهد : جذاب ترین و جاذبه طبیعی شهر مشهد، دره هفت حوض مشهد است که هفت حوض طبیعی با جریان آب دارد. این حوضها شبیه به یک استخر کوچک بوده و رفته رفته تا هفتمی بزرگ میشود. جریان آب و از حوضچه کوچک به سمت حوضچه های بزرگ و بزرگتر رفته و در آخر وارد رودخانه شده. طبیعتی که در دره هفت حوض مشهد است بسیار زیبا و سرسبز بوده و سکوتی آرامش بخش به همراه صدای جریان آب از حوضچه ها دارد. توریست های تور مشهد اگر با اتومبیل به سمت این جاذبه طبیعی، دره هفت حوض مشهد میروند، باید دو کیلومتر مانده به دره را پیاده طی کنند. بهترین زمان ممکن برای بازدید از دره هفت حوض مشهد زمان طلوع خورشید تا غروب آن است که به آب و هوایی مطبوع و مناسب دارد. برای گشت و گذار در این دره باید کفش و لباس مناسب بپوشید.

یکی از زیباترین جاذبه های طبیعی مشهد که در دل کوه های خلج جا داره هفت حوضه. این منطقه حدود ۷ کیلومتر با مشهد فاصله داره. بعد از طی این مسافت باید ماشین را پارک کنید و باقی مانده مسیر که ۲ کیلومتر است رو پیاده طی کنید. این منطقه شامل ۷ حوضچه طبیعیِ که آب در آنها جریان داره. بعضی از این حوضچه ها به اندازه یک استخر کوچک وسعت دارن. آب بعد از عبور از این هفت حوضچه به حوضی بزرگتر می ریزه و رودخانه مسیرش رو ادامه می ده. این پدیده طبیعی حوض ها یا «دولین های» متعدد، بر اثر فرسایش شیمیایی توسط باران های اسیدی در بستر یکی از سرشاخه های رودخانه طرق از در ارتفاعات رو به جنوب بینالود شگل گرفته.
بکر و دست نخورده بودن این منطقه، پرتردد و پر بازدید نبودن و سکوت عجیبی که در آن حکمفرماست آرامش عجیبی به شما هدیه می کنه، تنهاصدای جریان آب، گوش ها رو نوازش می ده.
برای رسیدن به زیباترین پدیده و جاذبه طبیعی شهر مشهد، باید به دل کوه های خلج در اطراف مشهد سفر کنید. بعد از وارد شدن به شهرک سیدی و جاده خلج، بعد از طی کردن حدود ۳ کیلومتر از جاده، به دوراهی می رسید. باید جاده اتوبان و آسفالت سمت چپ رو ادامه بدید تا به میدان مانندی برسید. اگر قصد سفر به این منطقه رو دارید باید بدونید بعد از رسیدن به این میدان باید اتومبیل تان را پارک کنید، حدود ۲ کیلومتر از مسیر رو پیاده طی کنید تا به «هفت حوض » برسید. به دلیل و جود سنگ های صاف و صیقلی باید جانب احتیاط را پس از ورود به منطقه فراهم نمود. به گردشگران توصیه می شه حتی المقدور و به علت کوهستانی بودن منطقه بین طلوع تا غروب آفتاب از محیط طبیعی و دلپذیر این مکان استفاده کنید و وسایل و لوازم مناسب از قبیل کفش، لباس و… به همراه داشته باشید.

آدرس:: خراسان رضوی – مشهد ۷ کیلومتری مشهد، دره هفت حوض مشهد

نشانی هتل پردیس

اصفهان / شهرستان مبارکه
اسماعیل ترخان / حاشیه زاینده رود

تلفن مشاوره و رزرو

1000 5246 31 98+
1020 5246 31 98+
Map Data
Map data ©2017 Google
Map DataMap data ©2017 Google
Map data ©2017 Google