راهنمای سفر به ابهر

ابهر یکی از شهرهای استان زنجان و مرکز شهرستان زنجانه. این شهر دومین شهر پر جمعیت استان زنجانه و در 85 کیلومتری جنوب شرقی زنجان واقع شده. در مورد وجه تسمیه‌ش می‌شه گفت، ابهر در قدیم اوهر نامیده می‌شده‌. مردم محلی به آن اَبر می‌گن. نام ابهر از آب+هر تشکیل شده و در زبان تاتی به معنی آب آسیابه. ریزابه‌های ابهررود، از قدیم آسیاب‌های زیادی رو به چرخش در آورده که امروزه هم همینطوره. این شهر جاذبه های تاریخی زیادی داره که دیدنشون خالی از لطف نیست.

واسه اقامت تو این شهر، می‌تونین از هتل آپارتمان البرز، تو بلوار انقلاب، نرسیده به پمپ بنزین، استفاده کنین.

 

چی بخورم؟ کجا بخورم؟

علم سلات یکی از غذاهای محلی ابهر هست که پخت اون خیلی زیاد نیست. طعم این غذا شيرينه و در زمستان به جای صبحانه میل میشه. خوراک شش انداز یکی از غذاهای معروف استان زنجان به حساب میاد که پخت اون بیشتر در شب چهارشنبه سوری مرسومه. در استان زنجان پخت انواع آش رواج داره که لذیذترینشون آش ترش هست. برای خوردن یه وعده غذایی خوب هم رستوران میلاد انتخاب خوبیه و کبابهای خوشمزه ای داره.

 

چی بخرم؟

رایج ترین سوغاتی ابهر شامل چاقو، قالی بافی و گلیم بافیه میشه. اگر هم دوست دارین گشتی در بازار شهر بزنین خوبه که بدونین کل بازار ابهر در محدوده میدان اسیاب (مخابرات ) تا کوچه مسجد نور قرار داره.

 

کجاها برم؟

از جاذبه های گردشگری شهر ابهر که نباید دیدنشون رو از دست داد، می‌شه به امامزاده زیدالکبیر، که بنایی زیبا با تزئینات فیروزه‌ای داره، روستای تاریخی قروه، که 3000 سال قدمت داره، مسجد جامع قروه، که مسجدی تاریخی و زیبا از دوران سلجوقیه‌ست، برای مشاهده کلیک کنید روی هر کدام::

منبع: سایت همگردی

نشانی هتل پردیس

اصفهان / شهرستان مبارکه
اسماعیل ترخان / حاشیه زاینده رود

تلفن مشاوره و رزرو

1000 5246 31 98+
1020 5246 31 98+
Map Data
Map data ©2017 Google
Map DataMap data ©2017 Google
Map data ©2017 Google