مکانهای دیدنی استان اراک

روستای تاریخی هزاوه (زادگاه امیرکبیر)

آدرس: ایران – مرکزی – اراک ۱۸کیلومتری شمال غربی شهرستان اراک، بخش مرکزی، دهستان امیریه

اگر گذرتان به استان مرکزی افتاد، پیشنهاد می کنیم سری به روستای هزاوه بزنین که زادگاه امیرکبیره. این روستا در فاصله ۱۸کیلومتری شمال غربی شهرستان اراک قرار داره و جزئی از دهستان فراوان، بخش فرمهین به شمار میاد. مطالعات باستانشناسی بر روی تپه تاریخی هزش در این منطقه نشون می ده که روستای هزاوه قدمتی طولانی داره و عمرش با توجه به سفال های پیدا شده از تپه، به قرن پنجم هجری می رسه.
اگر گذارتان به هزاوه افتاد، می تونین مقبره شاهزاده احمد رو بر روی بلند ترین قسمت روستا در محله بالا ببینید که عمرش به دوره ایلخانان می رسه.
بافت مسکونی روستا هم اونقدر پیچیده و جالبه که به تنهایی می تونه جذاب ترین بخش سفر شما رو رقم بزنه. خانه های سنگی و گلی که به صورت پلکانی بر دامنه شیب کوه ها قرار گرفت، چیزیه که شما در هزاوه به وفور می بینید. این خانه ها اکثراً از گل، سنگ و چوب ساخته شده و دارای سقف های مسطح هستن.


تالاب میقان

آدرس: ایران – مرکزی – اراک ۱۵ کیلومتری شمال شرقی اراک و جنوب غربی داوود آباد

«تالاب کویری میقان» یکی از ۱۰ تالاب مهم ایرانه و۲۵ هزار هکتار وسعتشه که در ناحیه ی کم ارتفاع، مردابی، با آب شوردر پست ترین نقطه دشت فراهان و در فرورفتگی موسوم به «چاله اراک» قرار گرفته .
تالاب میقان کویر، دشت های آبرفتی و یک دریاچه فصلی داره و «کوه تخت زرد» که تو ۱۰ کیلومتری جنوب شرقی تالاب قرار گرفته، نزدیکترین کوه به اینجاست . تالاب میقان در گذشته به «نمکزار فراهان» مشهور بوده و قدمت تالاب رو دوهزار سال تخمین زدن. این تالاب در حال حاضر اصلی ترین زیستگاه پرندگان مهاجر منطقه غرب مدیترانه است و تو مرکز ایران در کنار تالاب گاوخونی اصفهان تنها میزبان آنان در زمستان محسوب می شه . روز ۱۵ آبان به دلیل تجمع درناها در تالاب میقان، «روز درنا» نامگذاری شده .


چشمه چپقلی

آدرس: ایران – مرکزی – اراک ۲۸ کیلومتری شهر اراک

چشمه چپقلی چشمه ای در نزدیکی شهر اراک واقع در استان مرکزیه. این چشمه در ۲۸ کیلومتری شهر اراک و در دامنه های رشته کوه سفیدخانی قرار داره. آب چشمه چپقلی در معالجه بیماری های اسپاسم مجاری صفراوی، برخی بیماری های پوستی نقرس و دیابت های حاصل از اون، امراض کلیوی، سوءهاضمه و ورم های کبدی مؤثره. آب چشمه چپقلی از ردیف آب های بی کربناته کلسیک و منیزین آهن دار، فاقد آلودگی میکروبی واز نوع آب های سردو سبکه که آشامیدنش اثرات درمانی زیادی داره. آب این چشمه مدر بوده، ریگ ها و شن های مجاری ادراری رو در خود حل می کنن. بر اثر آشامیدن این آب، خون میزان قابل توجهی از اسید اوریک خود رو از دست می ده و در نتیجه تغذیه در شرایط بهتر انجام می شه. نوشیدن این آب، اسیدیته ادرار رو به حالت طبیعی رسانده سبب ازدیاد دفع ادرار و مواد زاید کلیه ها می شه.

برچسبها: -

نشانی هتل پردیس

اصفهان / شهرستان مبارکه
اسماعیل ترخان / حاشیه زاینده رود

تلفن مشاوره و رزرو

1000 5246 31 98+
1020 5246 31 98+
Map Data
Map data ©2017 Google
Map DataMap data ©2017 Google
Map data ©2017 Google